متخصص جراحی پلاستیک و زیبایی

متخصص جراحی پلاستیک و زیبایی فرم و شکل بخش هایی از بدن نظیر صورت ، گوش ، شکم ، دست و باسن را می تواند بهبود بخشیده و با زیبایی ایده آل همراه سازد .

امروزه جراحی های زیبایی از شایع ترین جراحی هایی هستند که در ایران انجام می گیرند . انتخاب بهترین متخصص جراحی پلاستیک از مهمترین فاکتورها قبل از انجام  جراحی زیبایی می باشد .

جراحی پلاستیک یکی از تخصص‌های علم پزشکی می‌باشد که به طور تخصصی به بازسازی نقص‌های صورت و بدن که به علت اختلالات تولد ، تروما ، سوختگی و بیماری به وجود آمده است ، می‌پردازد . به عبارت دیگر جراحی پلاستیک ، نوعی جراحی ترمیمی است که در جهت اصلاح نواقص ناکارآمد بدن انجام می‌گیرد و طبیعت بسیار سازنده و کارامدی دارد.

جراح زیبایی و جراح پلاستیک کیست ؟

جراح زیبایی و جراح پلاستیک ، شخصی است که پس از اخذ مدرک دکتری در رشته پزشکی و سپس گذراندن دوره تخصصی در رشته جراحی عمومی ، برای آموزش دوره فوق تخصصی جراحی پلاستیک و زیبایی ( به مدت ۳ سال) در مراکز دانشگاهی معتبر تعلیم می‌بیند . این دوره طولانی آموزش حکایت از اهمیت و پیچیدگی علوم مربوطه دارد.

جراح پلاستیک کیست؟

جراح پلاستیک یا جراح زیبایی و بازسازی یا جراح زیبایی و پلاستیک در حقیقت یک جراح متخصص است .

جراح پلاستیک پزشک دارای مجوزی است که در زمینه تکنیک‌های اصلی جراحی ، درمان تروما و تعامل با بیمار و همچنین موارد تخصصی مانند انتقال بافت، تزریق چربی ، پیکرتراشی و جراحی با لیزر آموزش دیده است . متخصص زیبایی وظیفه بازسازی عملکرد و فرم طبیعی را بر عهده دارد . جراحی پلاستیک و زیبایی تخصص‌های گوناگونی مانند کودکان و بزرگسالان  دارد و درمان طیف وسیعی از عارضه‌های بخش‌های مختلف بدن را دربرمی‌گیرد.

متخصص جراحی پلاستیک و زیبایی شکل و فرم بخش‌هایی از بدن مانند گوش، صورت، شکم، دست و باسن را بهبود می‌دهد. همچنین دکتر زیبایی می‌تواند مشکلات مادرزادی از قبیل ناهنجاری‌های ساختاری استخوانی دست یا پا را اصلاح کند . متخصص جراحی زیبایی با هدف زیباسای بخش‌های طبیعی بدن را نیز مجدد شکل می‌دهد، حال آن که در جراحی ترمیمی بخش‌هایی از بدن ترمیم یا جایگزین می‌شود که به دلیل بیماری، بدشکلی مادرزادی یا در سوانح آسیب دیده ‌است  .

ویژگی متخصص جراحی پلاستیک

  • در واقع جراح پلاستیک یک جراح متخصص در زمینه جراحی زیبایی می باشد.
  • همانطور که قبلا اشاره نمودیم انتخاب بهترین متخصص جراحی پلاستیک از مهم ترین آیتم ها قبل از اقدام به جراحی زیبایی می باشد. لذا انتخاب اشتباه جراح پلاستیک  ممکن است بیمار را  نیازمند جراحی مجدد و صرف هزینه دوباره نموده و در مواردی اثرات جبران ناپذیری برای او ایجاد سازد.
  • بهترین جراح زیبایی، باید سلامتی فرد از لحاظ روحی و روانی را در اولویت کار خود گذاشته و مورد بررسی قرار دهد.
  • همچنین باید قادر به انجام جراحی زیبایی روی نقاط مختلف بدن باشد.

هزینه جراحی پلاستیک توسط بهترین متخصص جراحی پلاستیک

هزینه جراحی پلاستیک با توجه به ناحیه تحت درمان و میزان ایراد آن همچنین دستمزد جراح فوق تخصص پلاستیک و هزینه کلینیک در افراد مختلف متفاوت می باشد

متخصص جراحی پلاستیک با دیگر پزشکان متخصص همکاری نزدیک دارد تا برنامه درمانی جامعی را برای برآورده ساختن نیازهای جراحی زیبایی و ترمیمی به بیمار ارائه دهد.