متخصص غدد کودکان

متخصص غدد کودکان به پزشکی گفته می شود که تشخیص بیماری های مربوط به غدد را دارد و برای درمان آن ها روش هایی را فراگرفته است . هدف کلی درمان توسط یک متخصص غدد و متابولیسم ، بازگرداندن تعادل طبیعی هورمون های موجود در بدن بیمار است .

متخصص غدد کودکان کیست ؟

هورمون‌ها مواد شیمیایی هستند که بر چگونگی کارکرد بخش‌های دیگر بدن تاثیر می‌گذارند . به‌عنوان مثال ، این هورمون‌ها چگونگی رشد و رسیدن به مرحله‌ی بلوغ را در کودک تعیین می‌کنند . غدد درون ریز از جمله غده‌ی هیپوفیز هورمون‌هایی را در خون آزاد می‌کنند . غددشناسی علمی است که این غده‌ها و تاثیرات هورمون‌ها در بدن را مورد مطالعه قرار می‌دهد .

مسائلی که متخصص غدد کودکان به آن‌ها می‌پردازد اغلب با بیماری‌های مربوط به متخصص غدد بزرگسالان متفاوت است.

متخصص غدد کودکان دوره‌های ویژه‌ای می‌بیند که مربوط به رشد کودک هستند . مشکلات هورمونی اغلب در طول زندگی فرد حضور دارند . متخصص غدد به درمان اختلالات هورمونی در تمام دوران کودکی و سال‌های نوجوانی می‌پردازد.

متخصص غدد کودکان بهترین مراقبت را به عمل می‌آورد

بدن کودکان در مرحله‌ی رشد قرار دارد و به همین دلیل نیازهای ویژه‌ای دارند که در ارتباط با این مرحله‌ی حساس از زندگی است. علاوه بر آن، نیازهای روانی کودکان با نیازهای روانی بزرگسالان متفاوت است. اختلالات هورمونی که رشد جنسی و جسمی را تحت تاثیر قرار می‌دهد،

می‌تواند اثرات زیادی روی سلامت جسمی و روحی کودک داشته باشد . متخصص غدد کودکان نسبت به این مسائل حساسیت ویژه‌ای نشان می‌دهد.

این متخصص فرزند شما را در محیطی تحت مراقبت قرار می‌دهد که مناسب کودکان و نوجوانان است. پرسنل پشتیبان شامل پرستاران،‌ روانشناسان، مربیان دیابت اطفال و متخصص تغذیه همگی در مسائل مربوط به کودکان و نوجوانان تخصص دارند . کودکان با نیازهای ویژه احتیاج به همکاری نزدیک متخصص غدد کودکان و متخصص اطفال دارند.

متخصص غدد و متابولیسم

متخصص غدد تخصص زیادی در کار با کودکان و درمان اختلالات غدد و مسائل هورمونی کودکان دارد. اگر متخصص اطفال توصیه می‌کند که فرزند خود را نزد یک متخصص غدد ببرید، مطمئن باشید که او بهترین مراقبت ممکن را از فرزند شما به عمل خواهد آورد.

اگر فرزند شما مشکلاتی در رشد، بلوغ یا دیابت دارد و یا از اختلالات هورمونی و غده‌هایی که این هورمون‌ها را تولید می‌کنند رنج می‌برد، متخصص غدد کودکان می‌تواند او را درمان کند.

هورمون‌ها مواد شیمیایی هستند که بر چگونگی کارکرد بخش‌های دیگر بدن تاثیر می‌گذارند. به‌عنوان مثال، این هورمون‌ها چگونگی رشد و رسیدن به مرحله‌ی بلوغ را در کودک تعیین می‌کنند. غدد درون ریز از جمله غده‌ی هیپوفیز هورمون‌هایی را در خون آزاد می‌کنند. غددشناسی علمی است که این غده‌ها و تاثیرات هورمون‌ها در بدن را مورد مطالعه قرار می‌دهد.

مسائلی که متخصص غدد کودکان به آن‌ها می‌پردازد اغلب با بیماری‌های مربوط به متخصص غدد بزرگسالان متفاوت است. متخصص غدد کودکان دوره‌های ویژه‌ای می‌بیند که مربوط به رشد کودک هستند. مشکلات هورمونی اغلب در طول زندگی فرد حضور دارند. متخصص غدد کودکان به درمان اختلالات هورمونی در تمام دوران کودکی و سال‌های نوجوانی می‌پردازد.

متخصص غدد اختلالات هورمونی را تشخیص می‌دهد و به کنترل و درمان آن‌ها می‌پردازد که این اختلالات هورمونی شامل موارد زیر می‌‌شود :

  • مسائل مربوط به رشد از جمله قد کوتاهی
  • بلوغ زودرس یا تاخیر در آن
  • بزرگ شدن غده‌ی تیروئید یا همان گواتر
  • کم کاری یا پرکاری غده‌ی تیروئید
  • کم کاری یا پرکاری غدد فوق کلیوی
  • دستگاه تناسلی مبهم/ دو جنسیتی
  • اختلال عملکرد تخمدان و بیضه
  • دیابت
  • قند خون پایین یا هیپوگلیسمی
  • چاقی
  • مشکلات مربوط به ویتامین D مانند نرمی استخوان و هیپوکلسمی