طب سوزنی الکترونیکی

طب سوزنی الکترونیکی یک روش غیر تهاجمی است که نقاط طب سوزنی به جای سوزن بوسیله پالس های ملایم الکترونیکی تحریک می شوند . بنا بر این یک روش کاملا بی درد است . دستگاه بطور مستقل نقاط با مقاومت کم که ساز و کار مهمی در تسکین درد دارند را مشخص و سوزن های سر گرد آن ، ارتعاشات الکترونیکی را به سمت آن نقطه می فرستند . مزیت منحصر به فرد بازخورد زیستی ، نظم و قاعدمندی استفاده را تضمین می کند زیرا دستگاه خود مستقلا نقطه تحریک را مشخص می کند .

طب سوزنی الکتریکی ، تلفیقی از طب سوزنی سنتی چین و الکترو درمانی نوین ، برای درمان بالینی بیماری ایسکمی مغزی هم در کشورهای شرقی و هم غربی مورد استفاده قرار گرفته است . 

طب سوزنی الکتریکی و درمان یبوست حاد

طب سوزنی الکتریکی شیوه نوین درمانی برای برطرف کردن مشکلات مختلف بدن از جمله یبوست است ، محققین پس از آزمایشات مختلف این روش درمانی بر بیماران مبتلا به نتایج جالبی دست یافته اند که در ادامه گزارش کارشان را مطالعه خواهیم کرد .

افراد مبتلا به یبوست حاد مزمن با شیوه مدرن طب سوزنی بهبود می یابند . بعد از گذشت ۸ هفته از درمان با «طب سوزنی الکتریکی»، که شامل تحریک های الکتریکی است ، شرکت کنندگان شاهد علائم قابل توجهی در روند بهبود بیماری شان بودند .

در طب سوزنی الکتریکی از سوزن های نازکی که در پوست فرو برده شده استفاده می شود . این سوزن ها به دستگاهی وصل هستند که پالس های الکتریکی را به بدن می فرستد . به گفته محققان دانشگاه کالگاری کانادا ، این شیوه درمانی گزینه بسیار موثر و ایمنی برای بیمارانی است که درمان شان دشوار است . در این مطالعه، محققان ۱۰۷۵ شرکت کننده را به طور تصادفی به دو گروه تقسیم کردند .

آزمایشات 

گروهی که تحت درمان با طب سوزنی الکتریکی واقعی قرار گرفتند و سوزن در پوست شان فرو برده شد و گروهی که در قالب گروه کنترل تحت درمان ساختگی با این سوزن ها قرار گرفتند و سوزن ها به درستی در پوست و در جای مناسب درج نشد .

در طول مدت ۸ هفته درمان ، ۳۱ درصد بیماران در گروه طب سوزنی الکتریکی به طورمیانگین سه بار یا بیشتر در هفته اجابت مزاج داشتند . اما فقط ۱۲ درصد از بیماران گروه کنترل روند درمان یبوست شان بهبود یافت .

به گفته محققان، اجابت مزاج سه بار در روز تا سه بار در هفته نرمال تلقی می شود . محققان دریافتند تاثیرات درمان تا مدتی بعد از درمان هم ادامه داشت. به طوریکه در حدود ۳۸ درصد از بیماران گروه طب سوزنی الکتریکی در طول یک دوره ۱۲ هفته پیگیری، به طور میانگین سه بار یا بیشتر در هفته اجابت مزاج داشتند. درحالیکه در گروه کنترل ۱۴ درصد بیماران شرایط خوبی داشتند. به گفته محققان، اثربخشی طب سوزنی الکتریکی زمان می برد و معمولا تا ۸ هفته طول می انجامد.

طب سوزنی الکترونیکی می تواند برای کاهش این دردها استفاده شود:

    • سردرد
    • کمر درد
    • بی خوابی
    • شانه درد
    • آرنج درد
    • زانو درد

طب سوزنی الکترونیکی می تواند:

    • درد را تسکین و کاهش دهد
    • درد را فرونشانده و خود امدادی کند
    • درد و تنش را از بین ببرد
    • بدن را احیاء و به آن قوت دهد