دکترای علوم تغذیه

دکترای علوم تغذیه بالاترین مقطع تحصیلی در رشته علوم تغذیه می باشد . فارغ التحصیلان این رشته افرادی هستند که به اطلاعات علمی علوم تغذیه واقف بوده و از این علم می توانند در زمینه تدریس و آموزش دیگر افراد، پیشگیری و یا حل کردن مشکلات تغذیه ای افراد جامعه و در کل ارتقا سطح سلامت جامعه بپردازند.

با پیشرفت جامعه و به عبارتی صنعتی شدن جامعه، تغذیه نامناسب و درگیری با بیماری های ناشی از تغذیه روز به روز رو به افزایش است و از این رو اهمیت این رشته تحصیلی روز افزون شده است .

یکی از مزیت های این رشته تحصیلی این است که با مدرک کارشناسی ارشد و دکترای تغذیه می توان به تنهایی مرکز مشاور تغذیه راه اندازی کرد . بیشتر گرایش داوطلببین به این رشته از این رو می باشد ، البته قابل ذکر است که اگر کارشناسی و کارشناسی ارشد فارغ التحصیل هر دو در رشته تغذیه باشد ، نیاز به گذارندان طرح برای بازگشایی دفتر کار مشاوره تغذیه نیست .

کنکور دکترای علوم تغذیه توسط وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برگزار می شود، قابل ذکر است که ادامه تحصیل در رشته تغذیه به ویژه در مقطع دکتری امکان پیشرفت بسیار زیاد و احتمال ایجاد فرصت های شغلی بسیار گسترده تری را برای افراد فارغ التحصیل این رشته فراهم می آورد .

افرادی که به دنبال تحصیل در رشته تغذیه می باشند باید مهارت ارتباطی مناسبی با افراد داشته و علاوه بر آن دارای صبر و حوصله زیاد نیز باشند و همچنین آشنایی با روان شناسی نیز جزو مزیت های شاغلین این رشته می باشد . همیشه رقابت برای قبولی در این رشته دشوار بوده و توصیه ما به داوطلبین عزیز برنامه ریزی جامع و با زمان بندی مناسب می باشد .