مراقبت پس از عمل جراحی زیبایی چشم

کبودی و ورم جزئی پس از عمل طبیعی است و ظرف کمتر از یک هفته برطرف می‌شود. جراح معمولاً مسکن و آنتی بیوتیک برای تسریع روند التیام و به حداقل رساندن خطر عفونت تجویز می‌کند .

بیماران غالباً با مشکل خشکی چشم مواجه می‌شوند و باید تا مدتی از قطره چشم استفاده کنند . به بیماران توصیه می‌شود که از انجام فعالیت‌های درگیر کننده چشم مانند مطالعه ، تماشای تلویزیون، استفاده از رایانه و گذاشتن لنز در چشم خودداری کنند .

همچنین جراح توصیه‌هایی را برای محافظت بعد از عمل چشم‌ها به بیمار ارائه می‌دهد که از آن جمله می‌توان به استفاده از عینک آفتابی و انجام ندادن فعالیت‌هایی مانند ورزش یا خم شدن اشاره کرد که باعث افزایش جریان خون در چشم می‌شود . چون جراحی بر روی بخش کوچکی از بدن انجام می‌شود، بیمار معمولاً می‌تواند پس از چند روز در محل کار حاضر شود.

عوارض جراحی زیبایی چشم

پس از تمام عمل‌های جراحی چشم‌  امکان بروز عوارض وجود دارد، عمل زیبایی چشم‌  نیز از این قاعده مستثنی نیست . بیمار در موارد نادر واکنش شدیدی به بی‌حسی نشان می‌دهد و گاهی احتمال بروز عفونت افزایش می‌یابد .

چنانچه بیمار توصیه‌های مربوط به مراقبت پس از عمل را رعایت کند، احتمال بروز عوارض به حداقل می‌رسد. از بیماران خواسته می‌شود که از چند هفته قبل از جراحی داروهای ضدالتهاب مصرف نکنند ، چون این داروها بر روند لخته شدن خون اثر می‌گذارد.

سیگار کشیدن نیز برای عروق خونی مضر است و باعث کاهش خون‌رسانی به بافت‌های بدن می‌شود . بنابراین از بیماران خواسته می‌شود که سیگار را از حداقل دو هفته قبل از عمل ترک کنند . اگر جراحی به درستی انجام نشود ، اتصال بین پلک بالا و پایین بدشکل یا گرد می‌شود یا کشیدگی عمودی نامطلوبی در چشم‌های فرورفته ایجاد می‌شود. اگر بیمار از نتیجه عمل رضایت نداشته باشد یا جراحی اولیه منجر به آسیب‌دیدگی شود، باید عمل جراحی دیگری برای رفع نواقص انجام شود.