جراحی زیبایی شکم

از جراحی زیبایی شکم یا ابدومینوپلاستی برای صاف کردن شکم ، برداشتن پوست و چربی اضافی شکم و سفت کردن عضلات دیواره شکم استفاده می‌کنند . جراحی زیبایی شکم (ابدومینوپلاستی) یکی از روشهای لاغری شکم و پهلوها و راهکاری موثر برای داشتن شکمی تخت و زیبا است که غالباً اعتماد به نفس و حس رضایت از خویشتن را نیز پیرو متناسب ساختن اندام ارتقاء می‌دهد.

در جراحی شکم کاندیدای مناسب برای این عمل اشخاصی هستند که چندین زایمان داشته اند عضلات شکمشان سست و شل گشته بسیار مفید میباشند.در خصوص کسانی که قصد باردار شدن دارند و یا اینکه اقدام به رژیم غذایی و کاهش وزن کرده اند این عمل نباید انجام گیرد و این جراحی ۶ ماه بعد از تثبیت وزن بایستی صورت گیرد . وجود برش های موجود در خصوص عمل های گوناگون قبلی برای جراحی شکم ما نیز مخاطره امیز میتواند باشد . پس بایستی که حتما قبل از جراحی شکم معاینه کاملی از شکم نیز داشته باشند .

انواع جراحی زیبایی شکم

ابدومینوپلاستی کامل : در افرادی که دارای شکم بسیار بزرگ و افتاده هستند برش کاملی از سمت راست پهلو تا سمت چپ ایجاد می‌شود . در طی این روش ناف نیز جابه جا خواهد شد .

مینی ابدومینوپلاستی : برای افرادی که بافت چربی در ناحیه تحتانی و زیر شکم جمع شده است از این روش استفاده می‌شود . برشی که در این روش ایجاد می‌شود برش کوچکی در ناحیه تحتانی زیر شکم است .

افراد مناسب برای جراحی زیبایی شکم

جراحی شکم به اشخاصی که از سلامت کامل برخوردارند نیز توصیه میشود . خانمی که زایمان های متعددی داشته و عضلات شکمش شل بوده و پوست های اضافی زیادی داشته این عمل را برای کشیدن پوست های اضافی و سفت کردن عضلات شکمی نیز انجام میدهد . پس این جراحی مناسب اشخاصی است که چربی زیاد داشته و پوست های اضافه و شلی داشته اند.

چه کسانی نباید عمل ابدومینوپلاستی را انجام دهند؟

چنانچه که خانمی باشد که قصد بچه دار شدن را داشته باشد تا زمانی که زایمان نکرده باشد نباید سراغ جراحی شکم برود چرا که با زایمان بافت و عضلات شکمی از هم بازگشته و جراحی شکم این عضلات را سفت مینماید . چنانچه پس از جراحی شکم بچه دار شود کاری بیهوده و عبث انجام داده است . چنانچه که شخصی قصد لاغری زیاد بنماید نباید به این عمل فکر کند چرا که جراحی شکم همانطور که بیان کردیم آخرین راه حل به حساب آمده و راهی برای کاهش وزن به شمار نمیرود. پس از جراحی شکم احتمال باقی ماندن جای زخم وجود دارد و البته بهتر است که قبل از جراحی شکم از پزشک خود در این باره مشاوره بگیرید .

عوارض جانبی ابدومینوپلاستی

خوشبختانه ، عوارض جانبی جراحی زیبایی شکم در صورتیکه توسط یک جراح پلاستیک با تجربه انجام شود نادر است . به هر حال هر نوع جراحی ممکن است با عوارض جانبی همراه باشد .

برخی از خطرات این جراحی عبارتند از:

  • هماتوم و سروما – تجمع خون یا مایع زیر پوست که ممکن است نیاز به برداشتن داشته باشد.
  • عوارض جانبی ناسازگاری با داروی بیهوشی
  • عفونت و خونریزی
  • باقی ماندن جای زخم
  • بی حسی در محل جراحی
  • نتایج نامطلوب که ممکن است نیاز به روش‌های اضافی بیشتر برای حذف چربی شکم باشد.