جراحی زیبایی زنان

بسیاری از بانوان که جراحی زیبایی زنان را انجام می دهند به این فکر هستند که نزد بهترین جراح زیبایی زنان انجام دهند تا بهترین نتیجه ممکن را بدست بیاورند ، بیشترین جراحی زیبایی واژن در تهران انجام می شود .

با بالارفتن سن برخی از خانم ها متقاضی عمل های زیبایی در حوزه تخصصی جراح زیبایی زنان می شوند . معمولا یکی از سوالاتی که همیشه در این میان پرسیده می شود این است که بهترین دکتر برای جراحی زیبایی زنان کیست ؟ برای عمل جراحی زیبایی واژن در تهران به چه کسی مراجعه کنیم و از کجا بفهمیم که نتیجه عمل مناسب و مطابق میل ما خواهد شد یا خیر ؟

این سوالات مخصوصا در شهرهای بزرگ مثل تهران که تعداد جراحان زیبایی بیشتر است می تواند باعث سردرگمی شود و چون خیلی از خانمها حتی از شهرهای دیگر به تهران می آیند این سوال مطرح می شود که بهترین جراح زیبایی زنان در تهران کیست؟

جراحی زیبایی زنان چیست ؟

جراحی زیبایی زنان شامل جراحی قسمت بیرونی و جراحی داخل واژن است .جراحی زیبایی بیرونی سه قسمت دارد که شایع ترین قسمتی که در حال حاضر انجام می شود لابیاپلاستی ( کوچک کردن لبیای کوچک) است.

بعضی وقت ها جراحی را روی لبیای بزرگ انجام می دهند و در بعضی مواقع در قسمتی بالایی اندام تناسلی که بافت ضخیمی روی آن را گرفته است صورت می گیرد. جراحی هایی که روی آن انجام می شود برداشتن بافت زخیم است و کوچک کردن کلیتوریس است . جراحی زیبایی واژینال جراحی هایی هستند که جهت تنگ کردن واژن انجام می دهند و سایز واژن را به حالت نرمال برمی گردانند.

انواع جراحی زیبایی واژن

انواع روش های جراحی که برای زیبایی نواحی تناسلی زنان مورد استفاده قرار می گیرند ، بسیار متنوع است. در زیر به چند نمونه از این جراحی ها اشاره می کنیم:

لابیاپلاستی

در جراحی لابیاپلاستی به جراحی لابیای مینور پرداخته می شود و در موارد نادری جراحی لابیای ماژور نیز انجام می شود . لابیاپلاستی رایج ترین عمل جراحی ناحیه تناسلی زنان می باشد . در این جراحی سایز لابیا های مینور کاهش یافته و به این ترتیب این لایه از لابیای ماژور بیرون نمی زند. این جراحی معمولاً نا متقارن بودن لابیا ها را ( زمانی که یکی از لابیاها از نظر سایز و طول از لابیای دیگر به طور قابل ملاحظه ای بزرگ تر است) اصلاح می کند.

برخی زنان جراحی لابیاپلاستی را به دلیل اینکه فعالیت های ورزشی آن ها را مانند دوچرخه سواری، محدود می کند و به دلیل درد و سایش در آن قسمت ، انجام می دهند . یا این حال بسیاری از زنان جراحی لابیاپلاستی را به دلیل اینکه از ظاهر ناحیه تناسلی خود و یا لابیاها خجالت می کشند ، انجام می دهند.

همچنین برای افزایش سایز لابیای ماژور می توان با تزریق بافت چربی که از دیگر بخش های بدن گرفته می شود ، این روش را انجام داد . و از سوی دیگر در جراحی لیپوپلاستی می توان با روش لیپوساکشن، چربی اضافی را از ناحیه بیرون کشید .

با کمک جراحی می توان سایز کولیتوریس را نیز کاهش داد . در برخی مواقع سایز کولیتوریس از حالت نرمال بزرگتر بوده و از بین لابیاها بیرون می زند. این حالت ، جلوه ی زیبایی نداشته و برخی از زنان در فکر کاهش سایز ناحیه می افتند. علاوه بر بهبود ظاهری کولیتوریس ، می توان به افزایش قدرت تحریک پذیری آن و در نتیجه افزایش لذت جنسی زن نیز منجر شد. نام دیگر این جراحی ، هودکتومی می باشد.

واژینوپلاستی

در این عمل جراحی زیبایی زنان ، واژن و دهانه ورودی واژن از طریق برداشتن بافت اضافی آن ناحیه ، تنگ تر می شود .

این جراحی به طور موثر به کاهش قطر واژن کمک می کند . جراحی واژینوپلاستی معمولاً به عنوان یک راه حل مورد اطمینان برای زنانی که در اثر زایمان عضلات واژن ضعیف شده ، مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین این جراحی با نام جوانسازی واژن یا تنگ کردن واژن نیز شناخته شده است. همچنین می توان از روش هایی که اغلب با لیزر انجام می شوند به سفید کردن واژن نیز کمک کرد.

افزایش لذت جنسی

در جراحی های مختلفی می توان با تنگ کردن یا برداشتن بافت اضافه واژن ، به افزایش لذت جنسی برای زن منجر شد .

در طی بارداری و زایمان ، پوست داخلی دیواره واژن کشیده شده و آنچنان که باید لذت جنسی را برای فرد فراهم نمی کند و حتی ممکن است به ارگاسم رسیدن برای فرد با سختی اتفاق بیفتد و یا اصلاً رخ ندهد. همچنین با گشاد شدن واژن ، لذت جنسی هم زن و هم مرد بسیار کاهش می یابد. در نتیجه جراحی برای تنگ کردن واژن و افزایش لذت جنسی یک نیاز مهم می شود.

عوارض جراحی زیبایی زنان

در صورتی که این جراحی توسط جراحان با تجربه و متبحر انجام شود ، خطر و عوارض خاصی ندارد .

ولی مواردی مثل خونریزی، عفونت، جای زخم و خطرات بیهوشی در مواردی که این جراحی ها توسط پزشکانی که تبحر کافی ندارند انجام گیرد، متوجه فرد می شود. از دیگر خطرات جراحی زیبایی زنان توسط جراحان غیر متخصص ، می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • آسیب رسیدن به اعصاب و از دست دادن حس در ناحیه
  • نا متقارن بودن لابیا ها
  • تغییر رنگ پوست به صورت دائمی
  • دوخته شدن لبه های لابیا ها
  • ایجاد بافت مرده همراه با زخم
  • ایجاد لخته های خونی
  • درد هنگام آمیزش جنسی
  • ایجاد تغییراتی در تحریک جنسی
  • نا رضایتی از نتیجه ی عمل
  • آسیب به قسمت های دیگر ناحیه تناسلی

برخی از این آسیب ها ، نیاز به جراحی های دیگر دارند .

انتخاب جراح خبره

جراحانی که به این عمل های جراحی می پردازند ، تجربیات ، تمرینات و صلاحیت های مختلفی دارند .

بهتر است که راجع به موارد مختلفی تحقیق به عمل آید تا راجع به جراح  و یا کلینیک مجهز جراحی اطلاعات کسب کرد . از جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • میزان تجربه جراح در انجام روش جراحی مربوطه
  • تکنیک مورد استفاده جراح
  • پیچیدگی ها و خطرات و عوارض جانبی جراحی و میزان شیوع این خطرات
  • چگونگی درمان یا مدیریت این پیچیدگی ها و عوارض جانبی
  • میزان درد و مدت زمان درد پس از جراحی
  • هزینه های جراحی های مورد نیاز پس از جراحی مربوطه
  • مدت زمان دوره نقاهت

شکل ظاهری نرمال ناحیه تناسلی

طی تحقیقات بسیاری که انجام گرفته محققان به این نتیجه رسیده اند که اشکال و سایز های مختلفی برای ناحیه تناسلی زنان وجود دارد و نمی توان یک ظاهر و سایز یکسان را به عنوان مقیاس در نظر گرفت . با این حال در صورتی که فرد از شکل ظاهری ناحیه تناسلی خود ناراضی بوده و یا با کاهش لذت جنسی مواجه شود و یا در فعالیت های مختلف مانند فعالیت جنسی ، ورزشی و فعالیت های روزمره دچار مشکل باشد، می تواند با مشورت و بررسی پزشک، جراحی زیبایی زنان مناسب خود را بر گزیند .