جراحی زیبایی بینی

جراحی زیبایی بینی یکی از رایج ترین و شایع ترین جراحی های پلاستیک و زیبایی میان زنان و مردان ایرانی محسوب می شود که اگر چه با هدف زیبایی و داشتن ظاهری متناسب میان مردم باب شده ، اما در صورتی که این جراحی با همراهی و مشاوره یک جراح و پزشک متبحر و با تجربه انجام شود ، می تواند بسیاری از عارضه ها و اختلالات موجود در بینی از قبیل قوز بینی ، افتادگی نوک بینی و یا زاویه دار شدن آن، بزرگ بودن حفره های بینی و دیگر اختلال های شایع بینی را برطرف کند.

عمل جراحی زیبایی بینی

جراحی زیبایی بینی ( رینوپلاستی ) به جراحی زیبایی گفته می‌شود که به منظور رفع نازیبایی‌ها و یا مشکلات تنفسی بینی انجام می‌‌شود . باید توجه داشت که بینی هر فرد مختص خود اوست و نتیجه‌ی جراحی در افراد مختلف متفاوت است . ضخامت و کیفیت پوست ، عامل مهمی برای این جراحی محسوب می‌شود .

بینی‌های با پوست ضخیم تورم و التهاب بیشتری خواهند داشت . بهترین نتایج این جراحی با بکارگیری از روش‌های محافظه کارانه و ایجاد فرمِ طبیعیِ بینیِ هر فرد به دست می‌آید . کوچک کردن افراطی، ایجاد قوس شدید، تغییر زیاد پره‌ها و این دست تغییرات عملکرد اصلی بینی را مختل کرده و تنفس فرد را با مشکل مواجه می‌سازد. بنابراین برای یک جراحی زیبایی بینی سالم ، باید سعی شود فرم طبیعی و داربست اصلی بینی حفظ شود.

برای یک چهره حتی یک تغییر کوچک در بینی شما میتواند تأثیر زیادی در ان داشته باشد و در اکثر موارد میتواند موجب رضایت را برای فرد فراهم آورد . یکی از مزایای عمده رینوپلاستی افزایش اعتماد به نفس فرد بعد از تغییر شکل بینی و هماهنگ شدن آن با صورت میباشد.
یک بینی زیبا و متوازن باعث جذابتر شدن چهره شما میشود و  یک قانون اثبات شده است که توازن چهره باعث جذابیت بیشتر فرد از دید دیگران میشود. و اگر مشکل داشته و متوازن نباشد ممکن است جذابیت و زیابیی شما را کاهش دهد . جراح متخصص به راحتی میتواند این مشکل را برطرف کرده و چهره شما را متوازن سازد.

انواع جراحی بینی

امروزه عمل بینی در دنیا و به خصوص کشور ما به یکی از رایج ترین عمل های زیبایی تبدیل شده است که روش های مختلفی نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

عمل رینوپلاستی به روش باز

 به منظور دسترسی آسان تر و دید کامل تر جراح نسبت به بافت های زیرین ، برشی در ناحیه ای بین دو سوراخ بینی ایجاد شده و پوست بینی به آرامی از روی سطح بافت برداشته خواهد شد . در جراحی بینی به روش باز اندکی التهاب و تورم ناشی از عمل که در ناحیه ی نوک بینی ایجاد خواهد شد ، دیرتر بر طرف می شود که این موضوع نیز نگران کننده نخواهد بود زیرا در آخر تورم در بینی دیر یا زود رفع می شود .

عمل رینوپلاستی به روش بسته

جراحی پلاستیک بینی بسته مناسب برای افرادی است که قصد دارند تا تغییرات محدودی در بینی آن ها ایجاد شود و نیازی به تغییرات وسیع در بینی خود ندارند. در جراحی بینی به روش بسته تمامی برش های لازم در ناحیه ی داخلی بینی انجام خواهد شد و جراح با ورود از سوراخ های بینی عمل را انجام می دهد .

اقدامات پس از جراحی بینی یا رینوپلاستی

بعد از عمل جراحی تا دو روز باید یک کیسه حاوی یخ را بر روی صورت و چشمان تان قرار دهید تا از بروز هر گونه کبودی جلوگیری نماید و در صورتی که کبودی حاصل شده است آن ها را برطرف نماید . از دیگر مراقبت های دوران نقاهت جراحی بینی گذاشتن دو بالشت در زیر گردن در هنگام استراحت است به طوری که گردن شما در زاویه ۳۰ درجه ای نسبت به بدن تان قرار بگیرد .

در این حالت فشاری به بینی تان وارد نخواهد شد . همچنین باید توجه داشته باشید که نباید به سمت چپ و یا راست بخوابید بنابراین در دو طرف تان بالشت بگذارید تا سرتان ثابت باقی بماند. همان طور که ذکر شد بهتر است تا یک هفته بعد از عمل و در دوران نقاهت جراحی بینی از انجام هرگونه فعالیت سنگین پرهیز کنید تا روند بهبود شما زودتر طی شود  .

از انجام کارهایی که باعث تورم بینی شود نیز به شدت پرهیز کنید این کارها شامل بلند کردن وسایل سنگین که سبب باز شدن بخیه ها نیز می شود، گریه و خنده ی شدید و استعمال سیگار یا قلیان می باشد. همچنین تا یک هفته که باید گچ بر روی بینی تان بماند و از رفتن به حمام و خیس کردن گچ خودداری کنید.