تزریق ژل و تزریق فیلر

این روزها روش‌های زیادی برای زیباسازی پوست و صورت پیدا شده که تزریق ژل و تزریق فیلر صورت یکی از آنهایی است که با استقبال بسیار زیادی از طرف مردم روبه‌رو شده است . اما اصلاً فیلر صورت چه هست ؟ به چه منظوری استفاده می‌شود و معایب آن چیست ؟

تزریق ژل‌ و تزریق فیلر باعث محو شدن خطوط چهره و همچنین جوانسازی و پر کردن صورت می‌شود . با افزایش سن‌ ، به صورت طبیعی چربی زیر پوست صورت شما کاهش پیدا می‌کند . با کاهش چربی زیر پوست ، عضلات صورت در نزدیکی سطح پوست به فعالیت خود ادامه می‌دهند به همین دلیل در این زمان خطوط لبخند و خطوط دور چشم بیش از قبل نمایان می‌شوند . علاوه بر این به دلیل کشیده شدن و شل شدن پوست ، حجم صورت نیز کاهش پیدا می‌کند. عوامل دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند بر پوست صورت تاثیر گذار باشند مانند تابش خورشید، ژنتیک و وراثت و همچنین سبک زندگی افراد.

چرا تزریق ژل و فیلر زیبایی باید توسط متخصص پوست و زیبایی مجرب انجام گیرد؟

با وجود اینکه عمل تقویت بافت صورت به وسیله تزریق ژل ، یک عمل بسیار سریع و سرپایی است که در مطب پزشک انجام خواهد شد و نتیجه‌ی چشمگیری از تغییرات را در چهره به وجود می‌اورد و ظاهری جوان‌تر به شما می‌بخشد، با این حال، برای اینکه نتیجه‌ی حاصل از تزریق ژل ، نتیجه‌ای مطمئن و تاثیر گذار باشد ، این تزریق باید توسط پزشک متخصص در زمینه‌ی زیبایی و آشنا به آناتومی و ساختار چهره انجام شود و از ژل‌های معتبر و مناسب برای این کار استفاده گردد .

مانند تمام مواد داروئی دیگر، ژل‌ها و فیلرها نیز ممکن است عوارض پیچیده‌ای را برای افراد به همراه داشته باشند، به همین دلیل تزریق ژل باید تحت نظر یک متخصص انجام شود تا بتواند ایمنی و نتیجه‌ی مناسبی را برای شما به همراه داشته باشد.

   فواید استفاده از فیلر

  • کم کردن و ازبین بردن چین و چروک‏ها
  • بهبود حالت و افزایش حجم لب‏ها
  • زاویه سازی و بهبود طرح صورت
  • کم کردن خطوط و چین و چروک‏‎های پوست
  • بهبود جای زخم و اسکارها

قبل از انجام هر اقدامی برای برجسته سازی دانستن چه مواردی لازم است؟

نکته حائز اهمیت برای گونه گذاری یا برجسته کردن لب ها این است که پزشک متبحر ابتدا با توجه به تجربه خود و سن هر فردبه طور اختصاصی با وی مشورت کرده و به او توصیه می کند که آیا برایش تزریق ژل و فیلر هیالورونیک قابل جذب بهتر است یا تزریق چربی تا نتیجه کار کاملا مطلوب باشد . گونه ها و لب های هر شخص دو جزء بسیار مهم در صورت (face) وی است ، به طوری که در میزان برجسته کردن آنها فوق العاده باید دقت داشت ، زیرا فرم دادن و حجم دادن به لب ها و گونه های یک فرد باید کاملا با شخص دیگری تفاوت داشته باشد .
زیرا این دو جزء نقش بسیار مهمی در زیبایی کلی صورت دارند . به طوری که مثلا یک فرم خاص برجسته کردن لب ها ممکن است در صورت یک شخص جلوه بسیار زیبایی داشته باشد ولی همین فرم خاص برای شخص دیگری به هیچ عنوان زیبایی نداشته باشد . بنابراین در برجسته کردن لب ها و فرم دهی گونه ها (گونه گذاری) باید فوق العاده آگاهانه هارمونی و هماهنگی سایر اجزای صورت از جمله بینی و چشم ها از نظر فاصله و زاویه های آنها با لب و گونه ها را شناخت و به صورت کاملا علمی و دقیق عمل کرد تا نتیجه کار مانند یک نقش هنرمندانه شود.

ژل تزریقی چیست؟

اسید هیالورونیک

رایج‌ترین نوع فیلر صورت با تزریق اسید هیالورونیک صورت می‌گیرد . این ماده به صورت طبیعی و در حجم بالا در بافت زمینه‌ای پوست تمام مهره‌داران قرار دارد. با افزایش سن میزان آن در بدن کاهش پیدا می‌کند و همین زمینه ساز بروز چروک در صورت و دیگر نواحی بدن می‎شد . بنابراین طبیعی است که تزریق ژل‌هایی از اسید هیالورونیک باعث ترمیم چروک صورت و زیباسازی آن می‌شود . البته این نوع تزریق دائمی نیست و در بهترین حالت تا یک سال دوام خواهد داشت.

 چربی بدن

این نوع فیلر صورت که دردناک‌تر از نوع اول به نظر می‌رسد با برداشتن چربی از بدن شخص (ران، شکم و…) و تزریق آن به صورت انجام می‌گیرد. در این روش چون چربی از بدن خود شخص استخراج شده، امکان وجود حساسیت و ناسازگاری بسیار بعید است . انواع دیگری از فیلر صورت مانند کلسیم هیدروکسیل‌آپاتیت و اسید پلی‌لاکتیک نیز وجود دارد که موقتی هستند، فیلر نیمه دائمی (PMMA) و دائمی (سیلیکون) نیز وجود دارند معمولاً به دلیل عوارض بالا توسط پزشکان توصیه نمی‌شوند.

مزایای فیلر صورت

فیلرها معمولاً از ترکیباتی مانند اسید هیالورونیک و کلاژن ساخته می‌شوند که این مواد در بدن انسان به صورت طبیعی وجود دارد، بنابراین عوارض خاصی نخواهند داشت. از طرف دیگر تزریق ژل سریع و بدون نیاز به عمل جراحی است و علاوه‌ براین باعث از کارافتادگی نمی‌شود.

معایب فیلر صورت

برای تزریق ژل و تزریق فیلر باید مقدار نسبتاً زیادی هزینه کنید و این تنها یک بار نیست. چرا که به طور متوسط فیلر صورت هر ۶ ماه یک بار نیاز به ترمیم دارد. از طرف دیگر با وجود اینکه احتمال آن ضعیف است، اما هستند کسانی که صورت آنها به تزریق ژل حساسیت نشان می‌دهد و ممکن است برای حذف آن از صورت مجبور باشند دوباره هزینه کنند . به طور کلی فیلر صورت یکی از کم عوارض‌ترین روش‌ها برای جوان‌سازی پوست به حساب می‌آید که شاید بزرگترین ایراد آن همان هزینه بالای انجام این کار باشد.